Couverture de Rethinking Black Friday

Rethinking Black Friday

A Different Approach to Discounting, Couponing, and Short-Term Marketing Promotions

Aperçu

Essayer pour 0,00 €
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

Rethinking Black Friday

De : Category Pirates, Christopher Lochhead, Eddie Yoon, Nicolas Cole
Lu par : Jason DeFillippo
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 3,55 €

Acheter pour 3,55 €

Confirmer l'achat
Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Annuler

À propos de cette écoute

In the late 2000s, the United States ran one of the largest discounting (via couponing) experiments in entrepreneurial history.

A small start-up based in Chicago came up with a radically different idea to help small businesses generate buzz, awareness, and customer acquisition. Instead of encouraging them to run ads on Facebook, or helping these small “e” entrepreneurs launch creative discounting campaigns, this start-up turned the age-old marketing tactic of couponing digital.

These digital coupons were called Groupons.

Ten years later, Groupon has become a thing of the past, with a market cap of less than $1 billion.

What happened?

In this audiobook, you will learn:

  • Why Groupon went from being one of the most valuable start-ups in the world to being seen as an outdated, irrelevant marketing channel.
  • What Patagonia, Apple, and Tesla can teach entrepreneurs and small business owners about flash discounts.
  • How discounts force businesses into a “race to the bottom” in a way that actually hurts their year-long economics.
  • How to make your Black Friday marketing efforts about radical gratitude and giving.
  • Four simple tips to promote different offers to customers and stand out among the sea of copycats.
  • Smart ways to run a discount for potential superconsumers to introduce your product or service.

This audiobook is short and sweet, yet filled with incredibly valuable insights on how to create brand affinity that further establishes your business as the category leader.

©2021 Category Pirates (P)2022 Category Pirates
Développement commercial et entrepreneuriat Economie Marketing et ventes
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de Rethinking Black Friday

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.