Gratuit avec l’offre d'essai

Écouter avec l’offre

Aperçu

Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

How Ideas Spread

De : Jonah Berger, The Great Courses
Lu par : Jonah Berger
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 14,81 €

Acheter pour 14,81 €

Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.

Description

What makes one novel a bestseller, while a similar work languishes unnoticed? Why are the same few baby names suddenly everywhere? Why is everyone talking about that viral video?

Welcome to the science of social epidemics: the cutting-edge study of why some ideas, products, and concepts spread wildly, while others quickly flame out.

Anyone who has something to sell, a cause to promote, or a message to spread knows that there are obstacles in creating a message that resonates, spreads, and sticks to make their product or idea the word on the street.

Enormous sums of time and money have been spent trying to answer the question of why some ideas catch on. And not only is it an ever-present challenge for businesses, governments, and organizations, but it has long been a source of inquiry for psychologists, economists, and sociologists as well.

Now, in How Ideas Spread, discover what researchers studying the science of social transmission have learned. Taught by Jonah Berger - a best-selling author, expert in social dynamics, and faculty member at the Wharton School - this enlightening course draws on lessons from business, social psychology, economics, and popular culture to give you the cross-disciplinary tools necessary to identify and promote contagious ideas that last.

Across 12 half-hour lectures filled with absorbing stories and intriguing information, you'll learn the psychological and sociological mechanisms that lead products, ideas, and behaviors to catch on, plus specific techniques that can be applied in your personal and professional life, whatever your field or interest. Listen to one powerful case study after another to find out how to leverage three main concepts—individual psychology, social influence, and social networks—to design infectious messages. Whether you're a professional seeking guidance on crafting products and messages that grab hold, or you just want insights into how viral trends work, this course will open your eyes to the power of contagious ideas.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying reference material will be available in your Library section along with the audio.

©2014 The Great Courses (P)2014 The Teaching Company, LLC
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de How Ideas Spread

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.
    Global
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      1
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Interprétation
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      1
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Histoire
    • 5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      1
    • 4 étoiles
      0
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.