Gratuit avec l’offre d'essai

Écouter avec l’offre

Aperçu

Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

The Risk-Driven Business Model

De : Karan Girotra, Sergueri Netesine
Lu par : Jonathan Yen
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 20,79 €

Acheter pour 20,79 €

Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.

Description

How to outsmart risk.

Risk has been defined as the potential for losing something of value. In business, that value could be your original investment or your expected future returns.

The Risk-Driven Business Model will help you manage risk better by showing how the key choices you make in designing your business models either increase or reduce two characteristic types of risk - information risk, when you make decisions without enough information, and incentive-alignment risk, when decision makers' incentives are at odds with the broader goals of the company. Leaders who understand how the structure of their business model affects risk have the power to create wealth, revolutionize industries, and shape a better world.

INSEAD's Karan Girotra and Serguei Netessine, noted operations and innovation professors who have consulted with dozens of companies, walk you through a business model audit to determine what key decisions get made in a business, when they get made, who makes them, and why we make the decisions we do.

By changing your company's key decisions within this framework, you can fundamentally alter the risks that will impact your business.

This book is for entrepreneurs and executives in companies involved in dynamic industries where the locus of risk is shifting, and includes lessons from Zipcar, Blockbuster, Apple, Benetton, Kickstarter, Walmart, and dozens of other global companies.

The Risk-Driven Business Model demystifies business model risk, with clear directives aimed at improving decision making and driving your business forward.

©2014 Harvard Business School Publishing Corporation (P)2016 Recorded Books
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de The Risk-Driven Business Model

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.