The Dharma of Business
Impossible d'ajouter des articles
Échec de l’élimination de la liste d'envies.
Impossible de suivre le podcast
Impossible de ne plus suivre le podcast
Acheter pour 22,00 €
Aucun moyen de paiement n'est renseigné par défaut.
Désolés ! Le mode de paiement sélectionné n'est pas autorisé pour cette vente.
-
Lu par :
-
Terence D'Souza
À propos de cette écoute
Business law in medieval and early modern India developed within the voluminous and multifaceted texts called the Dharmashastras. These texts laid down rules for merchants, traders, guilds, farmers and individuals in terms of the complex religious, legal, and moral ideal of dharma.
This exciting book provides a new perspective on commercial law in this period. In addition to a description of the substantive rules for business, the book reinterprets the role of business and commerce within the law generally and demonstrates that modern assumptions about good business practice could benefit from the insights of this ancient tradition. It thus makes a compelling case for the relevance of the dharma of business to our own time.
©2017 Random House Audio (P)2020 Random House AudioVous êtes membre Amazon Prime ?
Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.Bonne écoute !