Couverture de The Corporation in the Twenty-First Century

The Corporation in the Twenty-First Century

Why (almost) everything we are told about business is wrong

Aperçu

Essayer pour 0,00 €
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

The Corporation in the Twenty-First Century

De : John Kay
Lu par : Peter Wicks
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 24,48 €

Acheter pour 24,48 €

Confirmer l'achat
Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Annuler

À propos de cette écoute

SHORTLISTED FOR THE FINANCIAL TIMES AND SCHRODERS BUSINESS BOOK OF THE YEAR 2024

"Original and thought-provoking... A brilliantly erudite account of the major waves in the theory and practice of management" - The Financial Times

"The doyen of British thinkers on the evolution of business...One of the great attractions of his [work] is that he stands above and apart from conventional political attitudes" - Literary Review

For generations, we have defined a corporation as a business run by a capitalist elite, that uses its accumulated wealth to own the means of production and exercise economic power.

That is no longer the reality. In the twenty-first century, our most desired goods and services aren't stacked in warehouses or on container ships: they appear on your screen, fit in your pocket or occupy your head.
But even as we consume more than ever before, big business faces a crisis of legitimacy. The pharmaceutical industry creates life-saving vaccines but has lost the trust of the public. The widening pay gap between executives and employees is destabilising our societies. Facebook and Google have more customers than any companies in history but are widely reviled.

John Kay, one of the greatest economists of our time, describes how the pursuit of shareholder value has destroyed some of the leading companies of the twentieth century. Incisive and provocative, this book redefines successful commercial activity and leadership, the knowledge economy and what the future of the modern corporation might be.©2024 John Kay (P)2024 Profile Books Ltd
Argent et finance Comportement au travail et organisationnel Economie
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de The Corporation in the Twenty-First Century

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.