Couverture de Helping

Helping

How to Offer, Give, and Receive Help (The Humble Leadership Series, Book 1)

Aperçu

Essayer pour 0,00 €
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

Helping

De : Edgar Schein
Lu par : Joe Bronzi
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 17,91 €

Acheter pour 17,91 €

Confirmer l'achat
Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Annuler

À propos de cette écoute

Helping is a fundamental human activity, but it can also be a frustrating one. All too often, to our bewilderment, our sincere offers of help are resented, resisted, or refused - and we often react the same way when people try to help us. Why is it so difficult to provide or accept help? How can we make the whole process easier?

In this seminal book on the topic, corporate culture and organizational development guru Ed Schein analyzes the social and psychological dynamics common to all types of helping relationships, explains why help is often not helpful, and shows what any would-be helpers must do to ensure that their assistance is both welcomed and genuinely useful.

The moment of asking for and offering help is a delicate and complex one, fraught with inequities and ambiguities. Schein helps us navigate that moment so we avoid potential pitfalls, mitigate power imbalances, and establish a solid foundation of trust. He identifies three roles a helper can play, explaining which one is nearly always the best starting point if we are to provide truly effective help. So that listeners can determine exactly what kind of help is needed, he describes an inquiry process that puts the helper and the recipient on an equal footing.

These dynamics not only apply to all kinds of one-on-one helping in personal and professional relationships, teaching, social work, and medicine but also can be usefully applied to teamwork and to organizational leadership.

Using examples from many types of relationships - doctors and patients, consultants and clients, husbands and wives - Ed Schein offers a concise, definitive analysis of what it takes to establish successful, mutually satisfying helping relationships.

©2009 Edgar H. Schein (P)2019 Edgar H. Schein
Comportement au travail et organisationnel Psychologie Relations
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de Helping

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.