Couverture de Hacking the Unconscious

Hacking the Unconscious

Aperçu

Essayer pour 0,00 €
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

Hacking the Unconscious

De : Rory Sutherland
Lu par : Rory Sutherland
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 27,42 €

Acheter pour 27,42 €

Confirmer l'achat
Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Annuler

À propos de cette écoute

Rory Sutherland explores the stories and psychology behind the most influential marketing campaigns in history, and smashes apart received wisdom with a look at iconoclastic ideas.

Advertising guru Rory Sutherland is a world-leading proponent of behavioural economics. In Hacking the Unconscious, he looks at how this emerging science is used by marketers to influence us and challenges us to reassess which ideas we hold dear.

In part one, Marketing, Rory asks why certain ad campaigns, such as Nike's 'Just Do It' and the MND Ice Bucket Challenge, cast such a spell over us. Looking at 10 all-time great campaigns - including Coke's iconic 'Hilltop' ad, Dove's 'Campaign for Real Beauty' and De Beers' 'A Diamond Is Forever' - he discusses their success with the creative minds that conceived them.

Along the way, he ponders the allure of altruism, asks whether ads can be art, considers what 'Big Data' means for the future of marketing and shows how a powerful health campaign transformed attitudes, and saved lives.

Part two, Thought Cages, sees Rory confounding conventional wisdom with his intriguing, subversive and controversial concepts. Is education always a good thing? Would we be better off selecting our MPs by lottery? Plus, he looks at the dilemma the NHS faces - to be successful, or to be loved; speculates if we're really as rational as we think; exposes the fallacy of market research; shows how businesses play on our susceptibility to commitment; and wonders whether online retail will ever replicate the magic of the traditional shopping experience.

As he explores how 'psycho-logic', behavioural quirks and mind hacks could drive change, he formulates a magical series of radical ideas that may provide new solutions to society's problems.

Contributors include novelist Fay Weldon; onetime CEO of Cambridge Analytica, Alexander Nix; New York Times best-selling author Bryan Caplan; MP Jess Philips and Nassim Nicholas Taleb, statistician and author of The Black Swan.

Presented by Rory Sutherland

Produced by Steven Rajam and Michael Surcombe

Hacking the Unconscious

Featuring: Shelina Janmohamed, Steve Henry, Roger Greenaway, Nicola Raihani, Sara Pascoe, Geoffrey Miller, Daryl Fielding, J Courtney Sullivan, Fay Weldon, Scott Bedbury, Liz Dolan, Byron Sharp, Alexander Nix, Nick Hall, Lord Norman Fowler, Sammy Harari, Sir Nick Partridge, Jacqueline Gold, Jennifer Jacquet, Matt Brosnan

First broadcast on BBC Radio 4, 1-12 May 2017

Thought Cages

Featuring: Natalie Perera, Bryan Caplan, Nicholas Gruen, Jess Philips, Diana Fleischman, Nassim Nicholas Taleb, Helena Cronin, Dave Trott, Ben Page, Nichola Raihani, Robin Hanson, Oliver Payne, Natalie Nahai, Leigh Caldwell, Jonathan Haidt, Owain Service, Sue Benson, Dan Ariely, Katherine Lewis, David Dalziel

First broadcast on BBC Radio 4, 19-30 November 2018

©2021 BBC Studios Distribution Ltd (P)2021 BBC Studios Distribution Ltd
Economie Marketing et ventes Sciences sociales
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de Hacking the Unconscious

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.
    Global
    • 4 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      0
    • 4 étoiles
      2
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Interprétation
    • 4 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      0
    • 4 étoiles
      2
    • 3 étoiles
      0
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0
    Histoire
    • 3.5 out of 5 stars
    • 5 étoiles
      0
    • 4 étoiles
      1
    • 3 étoiles
      1
    • 2 étoiles
      0
    • 1 étoile
      0

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.