Couverture de Celebrity, Inc.

Celebrity, Inc.

How Famous People Make Money

Aperçu

Essayer pour 0,00 €
Écoutez en illimité un large choix de livres audio, créations & podcasts Audible Original et histoires pour enfants.
Recevez 1 crédit audio par mois à échanger contre le titre de votre choix - ce titre vous appartient.
Gratuit avec l'offre d'essai, ensuite 9,95 €/mois. Résiliez à tout moment.

Celebrity, Inc.

De : Jo Piazza
Lu par : Jean Barrett
Essayer pour 0,00 €

9,95 € par mois après 30 jours. Résiliez à tout moment.

Acheter pour 19,41 €

Acheter pour 19,41 €

Confirmer l'achat
Utiliser la carte qui se termine par
En finalisant votre achat, vous acceptez les Conditions d'Utilisation. Veuillez prendre connaissance de notre Politique de Confidentialité et de notre Politique sur la Publicité et les Cookies.
Annuler

À propos de cette écoute

From $10,000 tweets to making money in the afterlife, a recovering gossip columnist explores the business lessons that power the Hollywood Industrial Complex.

Why do celebrities get paid so much more than regular people to do a job that seems to afford them the same amount of leisure time as most retirees? What do Bush-era economics have to do with the rise of Kim Kardashian? How do the laws of supply and demand explain why the stars of Teen Mom are on the cover of Us Weekly? And how was the sale of Brad Pitt and Angelina Jolie's baby pictures a little like a street drug deal?

After a decade spent toiling as an entertainment journalist and gossip columnist, Jo Piazza asks the hard questions about the business behind celebrity. Make no mistake: celebrity is an industry. Never in the course of human history has the market for celebrities been as saturated as it is today. Nearly every day most Americans will consume something a celebrity is selling - a fragrance, a sneaker, a song, a movie, a show, a tweet, or a photo in a magazine.

With the benefits of Piazza's unique access to the celebrity market, Celebrity, Inc. explains in detail what generates cash for the industry and what drains value faster than a starlet downs champagne in 12 fascinating case studies that tackle celebrities the way industry analysts would dissect any consumer brand.

©2011 Jo Piazza (P)2011 Audible, Inc.
Culture populaire Economie Marketing et ventes
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Commentaires

    "An economist at heart, Jo Piazza has consistently dug deeper to try to figure out why celebrities behave the way they do and what the consequences of their behavior will be. This book puts celebrities in context, but it also puts the consumer of celebrity in context. No one should feel bad about enjoying pop culture, but they should understand how it is being marketed to them. [Celebrity, Inc.] gives the reader the tools to do exactly that." (Bonnie Fuller, President of HollywoodLife.com)

    Ce que les auditeurs disent de Celebrity, Inc.

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.