• The Banality of Nationality

  • Feb 14 2024
  • Durée : 2 h et 4 min
  • Podcast

  • Résumé

  • Sell the story and people will buy the product, so goes a hallowed principle of marketing. It works so well in advertising that corporations will spend 7 million dollars on a 30-second Super Bowl commercial, peppered up with shilling celebrities, just to sell a donut. And what works for donut companies works for nations. Wrap the story in enough celebrity mythology - let’s call it history - and a nation can sell almost anything: bad deeds become star-spangled reveries, while the supposedly sacred symbols veil the product’s toxic contents.

    Join us with our special guest Ricardo Catón, as we ponder the past, from the banal to the just plain bad, and the marketing schemes known as national history.

    Afficher plus Afficher moins
Les membres Amazon Prime bénéficient automatiquement de 2 livres audio offerts chez Audible.

Vous êtes membre Amazon Prime ?

Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.
Bonne écoute !

    Ce que les auditeurs disent de The Banality of Nationality

    Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.

    Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.

    Il n'y a pas encore de critique disponible pour ce titre.