Becoming Fluent
How Cognitive Science Can Help Adults Learn a Foreign Language
Impossible d'ajouter des articles
Échec de l’élimination de la liste d'envies.
Impossible de suivre le podcast
Impossible de ne plus suivre le podcast
3 mois gratuits
Acheter pour 20,11 €
Aucun moyen de paiement n'est renseigné par défaut.
Désolés ! Le mode de paiement sélectionné n'est pas autorisé pour cette vente.
-
Lu par :
-
P. J. Ochlan
À propos de cette écoute
Adults who want to learn a foreign language are often discouraged because they believe they cannot acquire a language as easily as children. Once they begin to learn a language, students may be further discouraged when they find the methods used to teach children don't seem to work for them. What is an adult language learner to do?
In Becoming Fluent, Richard Roberts and Roger Kreuz draw on insights from psychology and cognitive science to show that adults can master a foreign language if they bring to bear the skills and knowledge they have honed over a lifetime. Adults shouldn't try to learn as children do, they should learn like adults. Roberts and Kreuz report evidence that adults can learn new languages even more easily than children. Children appear to have only two advantages over adults in learning a language: they acquire a native accent more easily, and they do not suffer from self-defeating anxiety about learning a language. Adults, on the other hand, have the greater advantages - gained from experience - of an understanding of their own mental processes and knowing how to use language to do things. Adults have an especially advantageous grasp of pragmatics, the social use of language, and Roberts and Kreuz show how to leverage this metalinguistic ability in learning a new language.
Learning a language takes effort. But if adult learners apply the tools acquired over a lifetime, it can be enjoyable and rewarding.
©2015 Richard Roberts, Roger Kreuz (P)2015 Blackstone AudioVous êtes membre Amazon Prime ?
Bénéficiez automatiquement de 2 livres audio offerts.Bonne écoute !
Ce que les auditeurs disent de Becoming Fluent
Moyenne des évaluations utilisateurs. Seuls les utilisateurs ayant écouté le titre peuvent laisser une évaluation.Commentaires - Veuillez sélectionner les onglets ci-dessous pour changer la provenance des commentaires.
-
Global
-
Interprétation
-
Histoire
- David
- 14/11/2023
No actual tips
Dors very little in giving actual practicalities, tips, study methodologies, or the like. At times this felt more like a crash course on the history and structure of languages, rather than delivering on the title of the book.
Pass.
Une erreur s'est produite. Réessayez dans quelques minutes.
Merci. Votre vote a été pris en compte.
Vous avez donné votre avis sur cette évaluation !
1 personne a trouvé cela utile
-
Global
-
Interprétation
-
Histoire
- Carolina L.
- 07/07/2024
Excellent tools
I was unsure to listen to the book because of prior review, but the book has excellent tools for learning a new language or anything, the books doesn’t teach an specific language, but it teaches the cognitive skills to get information faster and to retain it
Une erreur s'est produite. Réessayez dans quelques minutes.
Merci. Votre vote a été pris en compte.
Vous avez donné votre avis sur cette évaluation !